y ??/tr>
www.Ferrari-Data.cz


DINO  206  GT



Dino_206_GT   Dino_206_GT



Základní údaje
Období výroby 1968-1969
Počet vyrobených vozů 153
Původní cena 4780   až   6243 GBP    ,    13 400 USD    ,    4,95 mil. ITL
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo 135 B 000   (kód FIAT)    ,    Tipo 246 B   (kód Ferrari)
Uložení před zadní nápravou - příčně
Konstrukce V6  ,  65°  ,  hlavy a blok z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou    - 6,5 litrů
Zdvihový objem 1987 cm3
Vrtání / Zdvih 86 / 57 mm
Kompresní poměr 9:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 40 DCN F/1
Zapalování jedno-cívkové elektronické zapalování Marelli Dinoplex C  s jedním rozdělovačem ,
jedna svíčka na válec
Výkon 132 kW (180 k)  při 8000 ot/min
120 kW (163 k)  při 7400 ot/min    - U.S. verze
Točivý moment 187 Nm  při 6500 ot/min
175 Nm  při 5600 ot/min    - U.S. verze
Maximální otáčky + ostatní max. - 8200 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 3,075:1
2.st 2,117:1
3.st 1,524:1
4.st 1,125:1
5.st 0,857:1
R.st 2,667:1
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod 1,22:1  (27/33)    x    3,62:1  (16/58)
Podvozek
Typ šasi Tipo 607
Rám prostorový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Girling  ,  270x25 / 254x18,5 mm
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina / stavil Scaglietti
Materiál celá hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4150 x 1700 x 1115 mm
Rozvor náprav 2280 mm
Rozchod kol    (p/z) 1425 / 1400 mm
Objem kufru 300 litrů
Nádrž 62 litrů
Suchá hmotnost 900   až   950 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1040 kg
1160 kg    - U.S. verze
Celková hmotnost 1200 kg
1320 kg    - U.S. verze
Kola    (všechny) 6,5 x 14"
Pneumatiky    (všechny) 185-14
Výkony
Maximální rychlost 235 km/h      (při  7850 ot/min)
Zrychlení    z 0 na 100 8,0s
7,5s        - test
Zrychlení    z 0 na 160 18,1s   až   19,2s    - test
Zrychlení    z 0 na 200 29,2s
33,7s      - test
Pevný start    400 m 15,5s      - test
Pevný start    1 km 27,0s
28,1s      - test
Čísla podvozků
0102   až   0404

(studie:  0840  a  034)
Poznámky
Vozy vyráběla továrna Ferrari , ale nepoužívaly její označení.  Byla pro ně vytvořená vlastní značka Dino.

Jako datum vzniku typu Dino 206 GT se sice uvádí rok 1967 , tehdy ale bylo vyrobeno jen několik prototypů.
Až v roce 1968 továrna vyprodukovala pár desítek sériových vozů.
Sériová výroba se ale spouštěla jen velmi zvolna a pořádně se rozjela až v lednu 1969 , a po půl roce , v létě 1969 , jej nahradil
typ Dino 246 GT.


home

Copyright ©  2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail