www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  348  TB  ,  TS



Ferrari_348_TB
Ferrari_348_TB



Základní údaje
Období výroby 1989-1993
Počet vyrobených vozů 2894 ks     - TB
4228 ks     - TS
Původní cena 103 400   až   111 800 USD    ,    64 500 GBP    - TB
109 500   až   117 700 USD    ,    66 000 GBP    - TS
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo F119 DL 000
Tipo F119 D 000
Tipo F119 D 040    - U.S. verze
Tipo F119 G 000    - (od konce r. 1990)
Tipo F119 G 040    - U.S. verze  (od konce r. 1990)
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V8  ,  90°  ,  z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  4 ventily na válec  ,  poháněné ozubeným řemenem
Mazání mazání se suchou vanou    - 11,0 litrů
Zdvihový objem 3405 cm3
Vrtání / Zdvih 85 / 75 mm
Kompresní poměr 10,4:1
Příprava směsi - nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,5
- nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,7    - od konce roku 1990
Zapalování - elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,5 , jedna svíčka na válec
- elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,7 , jedna svíčka na válec    - od konce r. 1990
Výkon 221 kW (300 k)  při 7200 ot/min
Točivý moment 324 Nm  při 4200 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 7400 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 3,214:1
2.st 2,105:1
3.st 1,458:1
4.st 1,094:1
5.st 0,861:1
R.st 2,786:1
Spojka dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod 1,038:1  (26/27)    x    1,052:1  (19/20)    x    3,438:1  (16/55)
Podvozek
Typ šasi Tipo F119 AB    - TB
Tipo F119 AS    - TS
Rám prostorový z ocelových profilů  +  zadní trubkový ocelový podrám
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , plynové
teleskopické nastavitelné tlumiče Bilstein , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , plynové
teleskopické nastavitelné tlumiče Bilstein , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  300x28 / 310x24 mm  ,  4 / 4 pístky  ,  ABS
Řízení hřebenové  bez posilovače
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina
Materiál ocelová + hliníková zadní kapota + laminátové nárazníky
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4230 x 1894 x 1170 mm
Rozvor náprav 2450 mm
Rozchod kol    (p/z) 1502 / 1578 mm
Objem kufru 212 litrů    - zadní    (TB)
240 litrů    - zadní    (TS)
Nádrž 95 litrů
88 litrů    - U.S. verze
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1393 kg    - TB
1460 kg    - TB    - U.S. verze
1398 kg    - TS
1465 kg    - TS    - U.S. verze
Celková hmotnost 1680 kg    - TB
1680 kg    - TS
Kola    (p/z) 7,5J x 17"   ,   9J x 17"
Pneumatiky    (p/z) 215/50-17   ,   255/45-17
Výkony
Maximální rychlost 275 km/h
Zrychlení    z 0 na 100 5,6s
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m 14,3s      - test
Pevný start    1 km 24,7s
Čísla podvozků
81 617   až   96 679    - TB
81 651   až   96 964    - TS
Poznámky
Výkony všech typů motorů se lišily jen minimálně , uvedený výkon platí pro evropskou verzi D bez katalyzátoru.
Evropská verze motoru s katalyzátorem byla zpočátku určená jen pro švýcarský trh , pozděj už pro celou Evropu.

V letech 1991 až 1992 bylo vyrobeno 22 vozů se speciální karoserií Zagato  =  348 TB Zagato Elaborazione.

V roce 1993 byla vyrobená zvláštní série 115 vozů pro USA  =  348 Serie Speciale.  Měly lepší výbavu , sportovní sedačky ,
jiné spoilery a zvýšený výkon na 312 koní.


home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail