www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  250  GT  Boano , Ellena



ferrari_250gt_boano_#0675GT   ferrari_250gt_boano_#0675GT



Základní údaje
Období výroby 1956-1957     - Boano
1957-1958     - Ellena
Počet vyrobených vozů 86 ks     - Boano
49 ks     - Ellena
Původní cena 11 000 USD
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo 112
Tipo 128 B  a  C
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou
Zdvihový objem 2953 cm3
Vrtání / Zdvih 73 / 58,8 mm
Kompresní poměr 8,5:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 36 DCZ/3     a
3 karburátory Weber 36 DCF
Zapalování Tipo 128 B    - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači Marelli , jedna svíčka na válec
Tipo 128 C    - dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem Marelli , jedna svíčka na válec
Výkon 176 kW (240 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment 262 Nm  při 5000 ot/min
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná
1.st 2,536:1
2.st 1,777:1
3.st 1,256:1
4.st 1:1
R.st 2,955:1
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál konvenční diferenciál , pohon zadních kol
Stálé převody 4,57:1 (7/32)   ,   4,25:1 (8/34)   ,   4,00:1 (8/32)   ,   3,77:1 (9/34)  ,  3,66:1 (9/33)
Podvozek
Typ šasi Tipo 508                (vpředu asi příčné listové pero)
Tipo 508 B  a  C    (vpředu vinuté pružiny)
Tipo 513                (vpředu vinuté pružiny)
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny (příčné listové pero
u některých prvních vozů) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Zadní náprava tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  Lockheed
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pinin Farina  /  stavil Pinin Farina  - 20 ks
Pinin Farina  /  stavil Boano          - 66 ks
Pinin Farina  /  stavil Ellena           - 49 ks
Materiál - ocelová + hliníkové dveře a kapoty
- celá hliníková    - 22 vozů
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4460 x 1675 x 1355 mm
Rozvor náprav 2600 mm
Rozchod kol    (p/z) 1354 / 1349 mm
Objem kufru
Nádrž 100 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 1050 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost 1306 kg
Kola    (všechny) drátěné Borrani
6,0 x 16"
Pneumatiky    (všechny) 6,00-16
Výkony
Maximální rychlost 203   až   253 km/h      (podle stálého převodu  ,  při 7000 ot/min  ,  pneu  6,00-16)
Zrychlení    z 0 na 96 5,9s       (4,57:1)  - test
Zrychlení    z 0 na 161 15,5s     (4,57:1)  - test
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m 16,1s     (4,57:1)  - test
Pevný start    1 km 26,8s     (4,57:1)
Čísla podvozků
0429GT   až   0469GT    - stavil Pinin Farina
0461GT   až   0675GT    - stavil Boano
0679GT   až   0887GT    - stavil Ellena
Poznámky
Karoserii navrhl Pinin Farina a vyrobil i prvních 20 vozů.
Potom ale kvůli reorganizaci jeho firmy převzala výrobu karosárna Boano.
Mario Boano ale v roce 1957 přešel ke společnosti FIAT , a tak výrobu předal svému zeti Ezio Ellenovi , který vyrobil
zbývající vozy.
V roce 1958 byla reorganizace a stavba nové továrny (teď už Pininfariny) hotová , takže nové verze 250 GT už mohl vyrábět sám ,
a v daleko větších počtech.


Verze Ellena se od předchozích verzí odlišuje vyšší linií střechy.


home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail